autobus

Vodíkový autobus začal jezdit na pravidelné lince 170 denně. Pokud se s ním chcete svézt, tak Prahy 10 se dotkne na Spořilově.

Autobus bude ve zkušebním provozu s cestujícími dva roky. Podle toho se Dopravní podnik hl. m. Prahy rozhodne, zda bude tento pohon využívat do budoucna.

Linka 170 jezdí po trase Jižní Město – Donovalská – Spořilov – Vyskočilova – Poliklinika Budějovická – Branické náměstí – Přístaviště – Pražská čtvrť.

Škoda H’CITY

Vodíkový autobus Škoda H’CITY je nízkopodlažní s klimatizací. Je vybaven PEM palivovými články Ballard FC Move 70 o maximálním výkonu 72 kW, ve kterých je vzájemnou reakcí vodíku s kyslíkem ze vzduchu vyráběna elektrická energie pro trakční pohon. Vozidlo je zároveň vybaveno trakční baterií Nano Power LTO, 36 Ah, 22,9 kWh, která slouží k vyrovnání výkonových požadavků (rozjezdy, rekuperace při brzdění), a umožňuje i nouzový dojezd dva kilometry.

Do vzduchu se uvolňuje vodní pára jako vedlejší produkt chemické reakce.

  • Délka: 12,02 m
  • Šířka: 2,55 m
  • Výška: 3,43 m
  • Počet míst k sezení: 30 osob
  • Celkový počet cestujících: 85 osob
  • Invalidní vozíky nebo kočárky: 2
  • Maximální rychlost: 80 km/h
  • Dojezd: 350 km
  • Maximální výkon motoru: 160 kW
  • Hmotnost: 11,5 t bez cestujících
  • Kapacita vodíkových nádrží: 39 kg
  • Plnící tlak: 35 megapascalů (350 barů)
  • Spotřeba: 10 kg vodíku / 100 km v městském provozu

autobus
Vodíkový autobus Škoda H’CITY. FOTO: DPP

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *