CRM

Ne nadarmo se říká, že zákazník je král a základním kamenem úspěchu každé firmy. A klíčová je jeho spokojenost. Nicméně pro menší firmy, které obvykle disponují omezenými zdroji, je udržování stabilní zákaznické základny mnohem náročnější. Naštěstí existují nástroje, které procesy zjednodušují – a na samotném vrcholku stojí CRM (Customer Relationship Management) systém. Pokud jste si mylně mysleli, že ho potřebují pouze větší organizace, je na čase změnit postoj. Důležitého pomocníka pro řízení vztahů naopak ocení úplně každý. 

Co je to CRM?

CRM systém je komplexní software uzpůsobený k řízení vztahů se zákazníky. Tedy k tomu, aby firmám pomáhal sbírat veškeré informace o interakcích (kromě základních kontaktních údajů také historii nákupů a komunikaci), a tím porozumět a efektivněji komunikovat s nakupujícími

Aktivní používání kvalitního CRM řešení posiluje vztahy se zákazníky a zlepšuje jejich celkovou spokojenost. Software současně usnadňuje sledování prodejních a marketingových aktivit a umožňuje analýzu dat, což pomáhá při rozhodování o budoucích aktivitách firmy.

CRM
CRM (Customer Relationship Management).

Zavedení CRM systému není složité

Mnoho malých firem má z implementace CRM systému strach. Nicméně moderní platformy bývají navrženy s ohledem na jednoduchost a snadnou použitelnost. Díky cloudovým řešením nejsou nutné nákladné investice do hardwaru, a proto je jsou začátky mnohem jednodušší a cenově dostupnější, než se může na první dojem jevit.

Špičkový zákaznický servis

Na seznamu nejvýznamnějších přínosů CRM patří zvýšení úrovně zákaznického servisu. Software je založen na centralizované správě dat, což vede rychlejší reakční době uživatelské podpory, jakožto i k efektivnějšímu řešení požadavků. 

Pracovníci mohou okamžitě přistupovat k důležitým informacím, ať už se jde o historii komunikace s daným zákazníkem, stav objednávky nebo jeho preference. To vše přispívá k vyšší úrovni personalizace a celkové spokojenosti zákazníků.

Úspěšnější marketing a prodej

CRM však neslouží „pouze“ jako databáze klientských informací. S jeho pomocí také pozvednete úroveň marketingových a prodejních aktivit. Systém umožňuje segmentaci zákazníků na základě jejich preferencí a chování, což je základním předpokladem přesného zacílení kampaní. V konečném důsledku můžete počítat se zvýšením konverzního poměru

Za zmínku stoj i fakt, že CRM pomáhá sledovat tzv. obchodní pipeline, a tím zjednodušuje správu prodejních příležitostí a identifikaci oblastí, které volají po zlepšení.

A to není zdaleka vše. CRM systém může stejně dobře posloužit i jako software pro řízení projektů. Vyzkoušejte si výhody v praxi na českém řešení postaveném na Outlooku – eWay-CRM, které je ve verzi FREE zcela zdarma.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *