Elektronická brána MALL Pay vás odmění za každý nákup v e-shopu. Automaticky přičítá zákazníkovi jeden bod za každou utracenou stokorunu v kterémkoliv internetovém obchodě. Nasbírané body se dají vyměnit za atraktivní výhody, slevy nebo poštovné zdarma.
Mnohé obchody nabízejí MALL Pay kvůli tak zvaným odloženým platbám. Tento systém umožňuje zákazníkům okamžitý nákup a placení až po dvou týdnech. Nakupující si tedy může zboží objednat, doma si ho prohlédnout a vyzkoušet, a teprve potom zaplatí. Má na to 14 dní. To je stejná doba, jakou má spotřebitel ze zákona na bezplatné vrácení zboží, které nakoupil po internetu nebo telefonu.
Navíc MALL Pay není k dispozici pouze v počítači, ale také na mobilu. Jednoduché placení a přehled o zboží a jeho cenách zajišťuje poskytuje mobilní aplikace. Přihlašuje se otiskem prstu nebo pomocí Face ID. Aplikace je zdarma dostupná na obvyklých místech AppStore a Google Play.
Co je platební brána?
Srovnání platebních bran vyznívá pro zákazníky velmi výhodně. Každá nabízí něco navíc, co se může hodit.
Všechny internetové obchody poskytují širokou škálu platebních metod. Bez toho se podnikat na internetu nedá. Jeden zákazník je totiž konzervativní a využívá zarputile poštovní služby, druhý má rád rychlé platby a ještě rychlejší dopravu, třetímu nabídla banka účet bez poplatků, dalšímu vyhovuje ještě něco jiného…
Nejpohodlnější a stále oblíbenější je platba kartou přes platební bránu. Velké i malé e-shopy v Česku jich poskytují zhruba deset.
Poté, co si zákazník nakliká vybrané zboží do nákupního košíku a odsouhlasí nákup, vybere si platební metodu. Pokud zvolí online platbu kartou, je přesměrován na platební bránu. Zde zadá číslo, datum expirace a bezpečnostní kód karty. Může ověřit platbu pomocí SMS, kterou dostane do svého mobilního telefonu. Platební brána ho poté vrátí zpět do obchodu.
Platební brána má pro zákazníky tři zásadní výhody:
1. Provozovatel platební brány není majitel e-shopu, čímž se minimalizuje možnost zneužití zaplacených peněz.
2. Platební brána je rychlá a platba proběhne za pár vteřin.
3. Online platby jsou dostupné všem, bez ohledu na banku či kartu.
E-shop se ihned po zaplacení nákupu automaticky dozví, že zákazník odeslal peníze, a obchod tedy může okamžitě expedovat zboží. Vzájemné vyrovnání mezi platební bránou a e-shopem se děje v pozadí. Peníze putují přes banky několik málo dní, ale to zákazníka již nemusí zajímat. Zaplatil a dostal nakoupené zboží či služby.
Platíme přes mobil
Provozovatelé e-shopů pečlivě vybírají, jaké platební brány svým zákazníkům nabídnou. Především začínající a malé internetové obchody se poohlížejí po nejjednodušších a nejlevnějších řešeních.
Pro větší a zavedené obchody je důležité nejen, zda platební brány jsou pro ně zdarma, ale jestli berou v potaz také další funkce, možnosti vlastních úprav a případně změn. Na druhou stranu pečlivě váží, jaké funkce opravdu využijí a které jsou pro jejich zákazníky využitelné. Všechny nadstandardní služby jsou totiž placené a vyplatí se tudíž jen pro přesně určené úkoly.
V každém případě je velmi důležitá solidní zákaznická podpora pro nakupující i provozovatele e-shopů a vysoká míra zabezpečení proti hackerským útokům. V neposlední řadě je nutné myslet na responzivní design, který zaručuje správné zobrazení na obrazovce počítače, tabletu, notebooku i mobilního telefonu. Vzhledem k faktu, že české internetové stánky si lidé prohlížejí již více než polovině případů z mobilů, je správně zobrazená platební brána i na malé obrazovce životně důležitým prvkem.