Rekonstrukci Vinohradské ulice koordinuje Institut plánování a rozvoje Hlavního města Prahy a nikoliv jako dříve hlavní investor. Je tedy možné ještě před započetím prací podávat připomínky. Přečtěte si, co navrhuje Auto*Mat, sdružení propagující dobré podmínky v metropoli pro cyklisty i chodce.Ačkoliv je plánovaná rekonstrukce Vinohradské ulice záležitostí především Prahy 2, jedná se o důležitou komunikaci také pro Prahu 10. Je to jeden z hlavních tahů, který vede do centra města na Václavské náměstí. Je plná aut, cyklistů i pěších.
INFO: Připomínky a mapy Auto*Mat
Návrhy na změny v plánech na opravu Vinohradské ulice podle sdružení Auto*Mat:
Křižovatka za Muzeem by měla být řešena jako celek, její východní rameno včetně přechodu pro chodce a přejezdu pro cyklisty by tedy mělo být z tohoto záměru vyděleno a řešeno společně s křižovatkou. Přechod a přejezd jsou v návrhu posunuty příliš daleko od křižovatky, což také zkracuje odbočovací pruhy.
V případě přijetí připomínky je pak možné zvážit zřízení nesignalizovaného přechodu přes Vinohradskou z východního chodníku Španělské.
V bloku mezi Legerovou a Balbínovou ve směru z centra není zakreslený cyklopruh (jen piktokoridor), i když jej prostor v návrhu šířkově umož??uje – doporučujeme nahradit.
Blok nad Balbínovou je pro jízdu na kole řešen zcela nevhodným způsobem. Ve stoupání jsou tu koleje moc blízko parkujícím autům. Toto řešení je zcela nepřijatelné (i oproti současnému stavu jde o zhoršení), protože zcela zabíjí pozitivní změny v navazujících úsecích, a v podstatě v celé dolní části ulice. Tím je pro jízdu na kole podvázána výrazně snížená použitelnost celé Vinohradské, a to právě v místě, kde prakticky není možné objet trasu směrem z centra souběžnými ulicemi.
Pokud tento návrh projde, cyklisté zde budou tramvajemi a předjíždějícími auty vytlačováni do zóny parkujících aut. Současně zde není vhodné převést cyklistickou dopravu ve stoupání do přidruženého prostoru, kde je vysoká frekvence pěších.