Prosperující firmy často řeší nahromaděný obalový a balicí materiál. Potřebují se ho zbavit, protože pro něj nemají využití a skladování obalů je drahé.
Ačkoliv management, nákupní, výrobní a marketingové oddělení se snaží nakupovat a využívat obalové materiály optimálně, vždy něco zbude. Přesné množství potřebných obalů nelze předem úplně spočítat ani odhadnout.
Kdy se zbavit obalového materiálu?
A co teprve podniky během zásadních změn kapacit, firmy v ekonomických problémech, nebo dokonce krachující společnosti? U nich se mnohdy hromadí zásoby obalů a jsou pro ekonomiku podnikáním doslova koulí na noze jako pro středověkého vězně.
Nadbytečné zásoby obalů ale vznikají i při běžném podnikání. Důvodem může být například změna designu výrobků či obalů, vyprodání sezonního zboží, přechod na ekologicky šetrnější obalovou techniku a mnohé další.
Řešením je systém QDP (Quality Discount Packaging), služba B2B, neboli mezifiremní nákup a prodej přebytečných obalů. Provozuje ho v celoevropském měřítku All In Packaging. Na zásadě nabízí dvě řešení:
* Výkup obalů
Mnoho nahromaděných obalů je vhodných na další prodej, avšak najít vhodného a potenciálního kupujícího není snadné. All In Packaging se pomocí QDP dostane k případným zákazníkům, a proto může některé produkty obalového hospodářství rovnou vykoupit a pak přeprodat cílovému zájemci.
* Webshop
All In Packaging nedokáže zaplatit, převzít a uskladnit všechny nabízené obaly. Jedná se obvykle o zvláště velké zásoby obalového materiálu. Někdy se také nevyplatí převážet nadbytečné obaly z původních skladů. V takových případech se nabízí pomocí webshopu všem ostatním firemním zájemcům podobným systémem, jako pracují e-shopy pro veřejnost.
Quality Discount Packaging je otevřený pro velké firmy, výrobce, malé i střední firmy, které se potřebují zbavit nadbytečných zásob obalů.
V rámci All In Packaging se prodávají a nakupují veškeré obalové produkty. Patří sem kelímky, láhve, rozprašovače, tuby, ale také kartonové krabice a další papírové obaly. Na přání je lze potisknout vlastním logem, nalepit etikety, nebo upravit design podle nejnovějších grafických trendů.