BMW, auto nebo motorku vyrobenou v mnichovské továrně Bayerische Motoren Werke, by chtěl mít ve své garáži snad každý řidič či řidička.

Bavorák nebo bávo (česky), bimmer (německy), beemer (anglicky), bao-ma (čínsky) je totiž všeobecně uznávaným symbolem úspěchu, luxusu, bezpečnosti, rychlosti a neopakovatelného pocitu z jízdy.

Hvězdy filmového plátna se na Karlovarském festivalu vozí luxusními auty. FOTO: BMW Czech

Solidní ojetý vůz 

Ne každý ovšem může sáhnout tak hluboko do peněženky, aby si koupil rovnou nový vůz či motocykl. Mnozí tedy kupují ojetá BMW. Není to špatná volba, protože bavoráky jsou držáky, jak svým žargonem potvrdí každý automechanik. Německá technika vydrží v dobrém stavu i po stovkách tisíc najetých kilometrů.

Zda kupujete solidní auto od prověřeného prodávajícího, můžete ověřit na webu carvertical.com/cz Najdete tam každé auto z celého světa, pokud někde legálně jezdilo po silnicích. tato služba vám za poplatek zkontroluje, zda vybraný vůz není kradený, policejně hledaný nebo bouraný, jak a kde byl servisovaný, kolik opravdu najel kilometrů nejen podle tachometru a jaké měl majitele. Užitečné jsou také fotografie konkrétního vozidla nasbírané v minulosti z autoservisů, inzertních serverů a úředních databází. 

Veterán a žhavá současnost. FOTO: BMW Czech

Háček je v tom, že po dobrých autech v autobazarech i na inzertních serverech neustále pasou nejen zájemci o koupi, ale také překupníci. Ti mají nad obyčejnými řidič obvykle navrch – orientují se v cenách, závadách, celkovém stavu aut i nabídce na trhu.

Daří se jim tedy zvyšovat cenu mezi prodávajícím a kupujícím. Někdy je to oprávněné, protože poskytující zákazníkům odpovídající služby, jindy jde o podvodníky nebo obyčejné spekulanty.

Prodej dobrých aut z druhé ruku je složité řemeslo

Hledat pro české zákazníky ojetá auta po celé Evropě, dovézt je do republiky, zajistit všechny doklady, výhodně je prodat a při tom vše dělat legálně, není legrace. Zvláště v případě značek, jako je BMW, kde u řidičů a tedy potencionálních kupců nehraje roli jen chladná kalkulace „za své peníze chci dobré auto“, ale také silné emoce, nadšení a hrdost na vlastnictví silného vozu. 

O autě, které hodláte koupit, se hodně dozvíte v internetovém VIN dekodéru myfreevin.com/cz/. Stačí do něj zadat kód VIN, který je jedinečný pro každý vyrobený automobil, a najdete ho na mnoha místech – například pod čelním sklem, na dělící příčce, na horním lemu podběhu, na držáku pravé přední pružicí a tlumicí jednotky, nad podlahou u spolujezdce na typovém štítku a také v malém i velkém technickém průkazu. Díky kódu se dozvíte výrobce, typ motoru a převodovky, rok výroby, značku, model a další technické údaje. Navíc jsou přidané informace od výrobce, autorizovaných prodejců, případně vrakovišť, pojišťoven a také od soudů, policie a státní evidence vozidel.

BMW je praktické auto pro rodinu. FOTO: Kuba Turek

Hranice dvou set tisíc korun je běžná pro hodně ojeté BMW, které ovšem bude jezdit ještě hodně dlouho jako rodinné auto, nebo které poslouží pro tuningovou přestavbu mladých, neklidných ale také nepříliš majetných milovníků divokého ježdění. 

Co si za ty peníze můžete v bazarech pořídit ve slušném stavu? Například 15 let starý SUV BMW X3, stejně starý kombík BMW 3 Touring, dvanáctiletý BMW 325, desetiletý BMW X3 nebo BMW X1, osmileté BMW 1…

U bavoráků cena vždy hodně závisí na doplňkové výbavě, kterou si původní řidiči neváhají doplácet již při první koupi. V posledních letech velmi stouply ceny za benzínové motory, protože diesely jsou vytlačovány jakožto neekologické z mnoha evropských měst. 

Paragliderské eso Peter Sulzmann létá na wingsuit a jezdí v terénním BMW. FOTO: BMW

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *