Stěhovací služba není žádná složitá raketová věda, ale vyžaduje zkušeností, znalosti a zodpovědný tým.

Základem je precizní organizace práce

Zákazník zatelefonuje nebo dnes spíš napíše přes web stěhovací službě. Nezávazně ujasní, co je potřeba odstěhovat, kolik toho asi bude, jak daleko se stěhuje, kolikáté patro je v místě nakládky a vykládky a zda jsou k dispozici výtahy.

Stěhováky zajímá také, zda se stěhuje něco zvláštního, jako například piáno či klavír, jestli je nutné prostory vyklízet a zda na ně nečekají neobvyklé překážky, zda-li nejsou příliš úzké schody, strmá schodiště, nebo není omezený příjezd stěhovacího automobilu až k domu a podobně.

Teprve poté stěhovací služba spočítá cenu, domluví se zákazníkem datum a čas stěhování, a předloží závaznou smlouvu k podpisu.

POJIŠTĚNÍ zkontroluje RIXO a navrhne vám, jak ušetřit

V zákulisí od teď jede vše na plné obrátky. Odpovědný manažer podle objemu nákladu určí, jak velký automobil bude stěhovat a zda může v místě nakládky i vykládky bezpečně zastavit. Pokud to není možné, upřesňuje možnosti, jak dopravit náklad z domu do vozu. Kromě rukou silných stěhováků k tomu využívá podle okolností pojízdné plošiny, paletové vozíky a tak zvané rudly na dvou kolech. Jako stěhovací vozy posílá velkoobjemové dodávky nebo kamiony.

Na každou zakázku musí vyčlenit správný počet lidí. Je důležité, aby jich nebylo málo a práci rychle zvládli, a zároveň ani ne moc, aby si navzájem nepřekáželi. Na některé náklady jsou vyčleněni specialisté.

Specialisté na zvláštní náklady

Jen málo firem v Praze zvládá stěhování pian a klavírů a dalších rozměrných hudebních nástrojů. Mužům totiž nestačí pouze síla. Musejí citlivě manipulovat s velkým a drahým nákladem, přesně rozmýšlet jeho trasu a pohyb, často ho natáčejí a naklápějí, aby se jim podařilo nástroj bez problémů dostat do auta a potom zase do cílových prostor.

Nošení zvláště těžkých nákladů ulehčují speciální popruhy určené k bezpečnému a pohodlnému zavěšení břemen okolo ramen, zad a boků.

V řadách stěhováků neuvidíte pouze stěhováky hřmotných postav s mohutnými bicepsy a býčími šíjemi, ale také hbité mladíky, kteří s velkou chutí nosí drobnější náklady. Jsou zvláště užiteční při stěhování bytů v Praze ve vícepodlažních domech bez výtahů. Kdo není stěhovacím profesionálem, nebo se sám už několikrát nestěhoval, těžko si představí, kolik drobností je potřeba vynosit z bytu, než zůstane úplně prázdný.

Křehké a umělecké náklady, jako jsou cenné lampy, lustry, sochy a obrazy, si může zákazník zabalit předem do svých obalů, nebo je zabalí za příplatek zaměstnanci stěhovací služby do předem připravených kartonových krabic či dřevěných beden opatřených měkkými vycpávkami proti nárazu. Někdy je potřeba vyrobit takovou ochranu přímo na míru.

Zvláště cenné zboží, jako například starožitnosti, nebo drahé vybavení bytů, se přepravujeme na přání s ozbrojenou ochrankou. Jeden či více bezpečnostních expertů je neustále přítomen během stěhování. Osobně ručí za ochranu proti krádeži během nakládky i vykládky, ale také jede zvláštním vozem spolu se stěhovacím autem. Vše je během stěhování filmováno a fotografováno.

Postup stěhování určuje jeden vedoucí

Když stěhovací firma přijede k vašemu domu či bytu, projde s vámi vedoucí celého stěhování všechny prostory, odkud se bude stěhovat, a potvrdíte si navzájem, co vše se přesně bude stěhovat. Představí vám také všechny zaměstnance, abyste měli přehled, kdo se bude po domě pohybovat.

Vedoucí určí, v jakém pořadí se budou věci postupně odnášet a případně jak se budou balit. Je to důležité, aby se daly bez úhony dobře naskládat do stěhovacího automobilu a poté zase vystěhovat do místa určení. Některé části nábytku bývá potřeba rozmontovat, něco se balí do převozových kartonů či igelitů. Bez ladu a skladu by v dodávce nebyl dostatek místa a dokonce by mohl nastat zmatek.

Pokud má zákazník během stěhování jakékoliv dotazy, nebo potřebuje s čímkoliv pomoci, vždy se může obrátit na vedoucího stěhování, který je po celou dobu na místě. K pomoci jsou připraveni též všichni zaměstnanci stěhovací firmy.

Po naložení věcí do automobilu převeze řidič náklad na místo určení. Tam vedoucí stěhování zase organizuje, co, kam a v jakém pořadí se vynáší. Vyložení a rozmístění věcí probíhá podle požadavků zákazníka. Ve složitějších případech je vhodné předem nakreslit plánek, kam jednotlivé kusy nábytku a další vybavení patří. Zvláště u firemních zákazníků je to pravidlem. Při stěhování kanceláří či výrobních prostor jim díky tomu odpadne zbytečné přesunování vybavení v budově, když už by byla stěhovací firma pryč.

Po vzájemném odsouhlasení stěhovací služby následuje předání klíčů, ukončení zakázky a platba. Stěhováci sbalí použité obalové materiály a odvezou je do recyklační firmy. Bezplatná likvidace starého nábytku, který zákazník potřebuje vyhodit, obvykle proběhne na tak zvaném sběrném dvoře, neboli na místě provozovaném obcí či městem, kde se shromažďuje komunální odpad. Velké objemy stavebního a průmyslového odpadu je nutné odvézt na placenou skládku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *