Švehlova ulice. Tady bude stát železniční zastávka, autobusová stanice a tramvajová smyčka. FOTO: Kuba Turek
Výstavbu nové tramvajové smyčky na Zahradním Městě v prostoru pod dálničním a železničním mostem na křižovatce Švehlovy a Ždánické ulice navrhuje Dopravní podnik hl.m. Prahy. Rada městské části Praha 10 s tím souhlasí. Smyčka by měla navazovat na plánovanou železniční zastávku na stejném místě.
V této souvislosti připome??me dvě zajímavosti z historie i současnosti:
Tramvaj zde už jednou končila
Tramvaj právě na Zahradním Městě končila před 2. světovou válkou. Smyčka byla v dnešním parku na náměstí V Zahrádkách. Tramvajová trať byla postavena kvůli výstavbě kolonie rodinných domků, ze které později vyrostlo Zahradní Město.
Zpackaná soutěž na železnici
Na výstavbu nových železničních stanic Eden a Zahradní Město již byla vypsaná soutěž, dokonce ji už vyhrála firma, ale nebyla to ta, která se líbila ministru dopravy Danu Ťokovi (ANO) a dalším vlivným potentátům. Proto byla soutěž zrušena a všechno se dělá nanovo.
Strašnická bude zrušena
Na tramvajové trati ze Strašnic tak budou tři smyčky – Radošovická (u dnešního Nádraží Strašnice), Zahradní Město a konečná v Hostivaři u další železniční zastávky.
Měla by být odstraněna železniční zastávka Strašnice i s tratí a po jejím tělese povede cyklostezka do centra metropole.