Rozhoduje-li se právě vaše společnost, jaké firemní vzdělávání si má zvolit a jestli se jí to vůbec vyplatí, následující řádky by vám mohly přemýšlení trochu usnadnit.

Vyplatí se firemní vzdělávání?
(z pohledu zaměstnavatele)

V případě nejrůznějších kurzů soft skills může být jejich rentabilita dosti diskutabilní. I když narazíte na poměrně laciný kurz, riskujete, že se vám i relativně nízká investice nemusí vyplatit vůbec.

Např. kurzy výcviku asertivity pro prodejce nemusí být zase tak špatným nápadem. Naopak pořízení kurzu manažerských dovedností pro skupinu zaměstnanců, kteří nemají ambice či vlohy k vedení, zase mohou být zcela ztracené peníze.

V případě soft skills je tedy třeba každou obdobnou investici do firemního vzdělávání řádně a předem promyslet. Náklady se vám nemusí vždy vrátit, ba dokonce ani nemusí pozitivně ovlivnit pracovní výsledky vašich zaměstnanců.

Naopak oblastí, kde chybu rozhodně neuděláte, jsou firemní jazykové kurzy. Absolutní trefou do černého je pak firemní výuka angličtiny. Angličtina je nejrozšířenějším jazykem na světě a v oblasti businessu zárove?? jazykem číslo jedna.

Anglický jazyk navíc usnad??uje práci s počítačem a dalšími elektronickými přístroji, u kterých jsou většinou popisky a tlačítka pouze v angličtině a práce s nimi je se znalostí anglického jazyka poté mnohem rychlejší a plynulejší.

V dlouhodobějším horizontu ušetříte za překlady a v případě nadnárodních společností usnadníte komunikaci a spolupráci se zahraničními partnery. S firemními jazykovými kurzy rozhodně chybu neuděláte.

Vyplatí se firemní vzdělávání?
(z pohledu zaměstnance)

I když si zaměstnanec většinou firemní vzdělávání neplatí z vlastní kapsy, i on nese část nákladů, neboť obětovává svůj volný čas. Je to jeho náklad ušlé příležitosti. I když je návštěva výuky firemního vzdělávání většinou povinná, tak se zaměstnanec může rozhodnout nepřijít (a ušetřit si tak svůj náklad ušlé příležitosti).

Lepší jazykové školy se snaží pracovat s motivací těchto zaměstnanců. Typicky se jedná o motivaci negativní, kdy musí vrátit zaměstnanec část kurzovného (v podstatě jej zaplatit namísto zaměstnavatele ze svého). Reálný náklad to však není.

Spíše se jedná o varování, které jej má odradit od nepatřičného chování. Pokud má však pro zaměstnance jeho volný čas větší cenu, než je cena části kurzovného (neboli náklady ušlé příležitosti hodnotí více než je výše sankce), může z pohledu zaměstnance dávat smysl na firemní výuku nepřijít. Tento přístup je ale velmi krátkozraký a v dlouhodobém horizontu zárove?? i velmi neracionální.

A to proto, že firemní vzdělávání není pracovním úkonem ani nějakou další pracovní povinností, ale je to v prvé řadě benefit, který vám usnadní nejen výkon vašeho současného zaměstnání, ale firemní jazykové kurzy navýší vaši cenu na trhu práce.

Výhodný kurz nerovná se levný

Jak si vybrat vhodný jazykový kurz, aby se jeho náklady vyplatily? Tato část bude více méně z pohledu zaměstnavatele, neboť firemní výuka angličtiny či jiné firemní vzdělávání je většinou vybíráno vedením společnosti a zaměstnanec do jeho realizace nemůže mnoho mluvit.

Při rozhodování se vám rozhodně nevyplatí jednoduchá ekonomie, kdy si vydělíte kurzovné počtem zaměstnanců a odučených hodin a dostanete jednotkovou cenu za jednu hodinu odškoleného zaměstnance.

Tímto způsobem jste sice schopní vybrat si ten nejlevnější kurz, ale rozhodně ne ten, který se vám ve finále nejvíce vyplatí. Je to stejné jako s veřejnými zakázkami, kdy ji vysoutěží firma nejnižší nabídkou, ta však svoji práci odbude a náprava jejich chyb poté stojí další peníze a v součtu se tedy rozhodně o úsporu nejednalo.

Firemní jazykové kurzy nabízené Jazykovou školou PELICAN v Brně jsou skvělou kombinací ceny a kvality. Jazyková škola PELICAN má již s firemní výukou, obzvláště pak s firemními jazykovými kurzy, mnohaleté zkušenosti.

Pracují zde zkušení lektoři a k jednotlivým klientům i jejich zaměstnancům přistupují individuálně. Navíc Jazyková škola PELICAN kromě negativní motivace využívá k povzbuzení docházky a chuti k učení účastníků jazykových kurzů motivace pozitivní (např. udělováním dárkových poukazů).

Díky tomu, a také díky jejich pokročilým vzdělávacím metodám založeným na spolupráci s partnery ze Západní Evropy, budete mít jistotu, že firemní vzdělávání od jazykové školy PELICAN pro vaši společnost nebude pouze nákladem, ale zároveň i výhodnou investicí.

Čtěte více o Pelican na DESÍTKA.cz:

Letní škola jazyků online

Jazyková škola Pelican ve Finsku

Vyplatí se firemní vzdělávání?

Cizinec žijící u nás by měl umět česky

Comments

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *