Železniční městské linky S využívá každý pracovní den den sto tisíc Pražanů.
Vlaky jsou totiž často rychlejší než metro, tramvaje či autobusy. O taxících či osobních autech ani nemluvě.
Pro občany Prahy 10 jsou důležité vlakové spoje především na linkách S1 (Masarykovo nádraží – Klánovice), S2 (Masarykovo nádraží – Horní Počernice), S 8 (Modřany – Vršovice), S 9 (Hlavní nádraží – Uhříněves a Vršovice-Vysočany) a S41 (Holešovice – Hostivař).
Vlaky tyto linky projedou za patnáct až dvacet minut. Kombinace jiných prostředků městské hromadné dopravy dokáže přepravit cestující na stejnou vzdálenost za třicet až čtyřicet minut. Auto to v noci za malého provozu zvládne snad i rychleji, ale v běžné dopravní zácpě, která v Praze trvá od sedmi hodin ráno do deseti hodin večer, neumí rychlostí konkurovat vlakům.
Ve všech městských vlacích na linkách S platí předplatní jízdenky na pražskou MHD, smutně proslulé legitimace opencard i lístky na jednotlivou jízdu.
Bicykly a kočárky se ve vlacích přepravují bezplatně.
Praha dotuje železniční dopravu částkou 400 milionů korun ročně a stát doplácí dalších 200 milionů korun.
Internet: Dopravní systém Esko v roce 2011