jesenicka1-nahled Pokyn k upravení zastávky
Jesenická v obou směrech vydala radnice už před několika měsíci.

Tato autobusová zastávka byla vždy problematická a nebezpečná. Neměla
totiž „vykouslý“ prostor pro stojící autobusy, kterému se v odborné
hantýrce říká záliv.

Situace vypadala co deset minut stejně. Přijel autobus, zastavil na
zastávce a čekal někdy i několik minut, než může jet dál. Jesenická je
totiž velmi vytížená zastávka. Mezi tím se za autobusem hromadila auta,
která stála v prudkém kopci.

??idiči šlapali na pedál brzdy pouze v lepším případě. V horším
se rozhodli pro rychlejší, leč nebezpečnější variantu. Tou bylo autobus
předjet i s rizikem, že zpoza stojícího autobusu se znenadání vynoří
chodec.

Text a foto: Opicakuz opicakuz@desitka.cz

Problémy s bezpečností byly na autobusové zastávce rázem tři. Prvním
problémem byli pasažéři samotní. V každém autobusu se našlo několik
jedinců, kteří byli líní dojít dvacet metrů k přechodu. Jejich kroky
mířily za autobusem rovnou doleva a poté přes silnici. ??idič automobilu
měl velice málo času na zastavení svého vozidla. Pokud by nezastavil,
srazil by chodce. Pokud situaci zvládl, musel se znovu rozjet, aby autobus
předjel.

Chválabohu jsem zde žádného přejetého chodce neviděl, ale menších
bouraček, strčení do pěšáků a nadávek zde už bylo dost.

V čem je problém?

Zajímavé je, že ačkoli zde není přechod a přebíhání silnice na
tomto místě je dle zákona zakázané (vzdálenost od přechodu je menší,
než padesát metrů), na levé straně silnice, kde se nalézá pruh zeleně,
můžeme nalézt vydlážděnou cestičku. Je dlouhá asi dva metry, končí
těsně u kraje silnice a nalézá se přímo naproti zastávce.

Druhým problémem byla protijedoucí auta. Zastávka Jesenická – směr
Kavčí Hory stojí přesně na vrcholu kopce. Znamená to, že řidiči aut
stojící za autobusem neviděli za autobus, natožpak za horizont. Vyhnuli-li
se přebíhajícím chodcům, museli doufat, že se cestou nepotkají
s protijedoucím autem. Několikrát jsem zde viděl předzvěst havárie.
Naštěstí k incidentu nedošlo. Vše skončilo jen u troubení
klaksonů.

Aby toho nebylo málo, zařadím do problému i křižovatku, která je
shodou okolností také na vrcholu kopce. ??idič tedy musel sledovat nejen
chodce a protijedoucí auta, řítící se přes horizont, ale i ta, která se
připojovala z bočních silnic. Zkrátka byl v tom obrovský zmatek.

Rekonstrukce

Jednoho krásného podzimního rána se na zastávku dostavila parta
dělníků, kteří během několika pracovních dnů dokázali přesunout
zastávku o pár metrů dále, rozmlátit sbíječkou kus dosavadního
chodníku a vypodložit budoucí silnici štěrkem.

Nestačil jsem se divit, jak rychle práce pokračují. Bylo mi až
podezřelé, že by bylo vše naplánované bez chyby. Z euforie mě dostala
zima. Napadlo několik čísel sněhu a mrzlo až praštělo. Dalšího dne jsem
shledal, že Jesenická je nedostavěná a nikdo na ní nepracuje.

jesenicka2-nahled

Je zima, nepracujeme

Celou zimu se nic nedělo. Dělníci nikde, improvizovaná zastávka, silnice
ještě méně přehledná. Z druhé strany tomu nebylo jinak.

V této situaci nemohla linka číslo 195 na Jesenické zastavit a
nástupní zastávka byla až na kruhovém objezdu za tržnicí. Z druhé
strany byla posunutá improvizovaná zastávka až dolů daleko od sídliště,
odkud přichází většina cestujících.

Když jaro přichází

Po několikaměsíční pauze přišlo jaro. Na zastávkách se znovu pracuje
a snad již budou míst obyvatelé Zahradního Města klid.

Jen musím kroutit hlavou nad neskutečně špatně naplánovanou úpravdou
ulice a autobusové zastávky. Jak může někdo z radnice v rukou ODS vydat
pokyn k rekonstrukci zastávky těsně před začátkem zimy? Stalo se někdy,
že v zimě nesněžilo a nemrzlo? Možná někde v banánových afrických
republikách, ale ne u nás v Praze 10.



Zobrazit místo Doprava Praha 10 na
větší mapě

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *