ROZHOVOR Viktor Lojík z TOP 09 v Praze 10 občanům tvrdí, že napraví parkování v městské části. Zeptali jsme se, jak to přesně chce udělat. Ukázalo se, že pouze opakuje mantru o modrých zónách, které v hlavním městě masivně zavedla Sobotkova ČSSD a Babišovo ANO.
Viktor Lojík je v Praze 10 předsedou výboru dopravy a cyklostezek, členem výboru sportovního výboru, členem výboru pro kulturu a památky, členem komise pro zdravou Prahu 10 a místní agendu 21.
Rozhovor byl veden pomocí Facebookového profilu TOP 09 – Praha 10. Uvádíme jeho doslovné znění.
Kde přesně chcete zavést parkovací zóny?
kde by mely byt zony hodne napovi prave zpracovavana studie a nepochybuji o tom, ze na toto tema bude v zastupitelstvu vedena velka a emotivni diskuze. Troufam si s predstihem tvrdit, ze o Vrsovicich a Strasnicich, kde jsou velke dopravni uzly by o tom nemelo byt prilis pochyb. Na sidlistich toho zony moc nevyresi, tam chybi nocni parkovaci stani a „prespolni“ tam prakticky neparkuji.
Kolik to bude občany stát – s trvalým pobytem, bez trvalého pobytu a ostatní (např. návštěvy, lidi přijíždějící za prací, rozvážkové služby apod.)
rocni rezidentni karta stoji 1200 Kc pro celou oblast. Kdyz se P10 rozdeli na podoblasti, tak 600. Jsou cenove zvyhodneni seniori. Vice na parkujvklidu.cz, je to prakticky stejne pro vsechny MC, kde zony jsou.
Co přesně přinese parkovací zóna pro občany Prahy 10?
lepsi parkovani pro rezidenty. Podle statistiky TSK po zavedeni zon klesla obsazenost parkovacich stani prumerne o 20%.
Kde chcete stavět parkovací domy a parkoviště a s jakou kapacitou?
dostupnych pozemku, kde na P10 lze postavit hromadne garaze bez zmeny uzemniho planu a kde to s ohledem na dochazkovou vzdalenost dava smyslu je minimum. Lze to napr. na Zahradnim meste za OC Cil, lze to ve Strasnicich u Billy, ale tam to vyzaduje zmenu UP tak, aby tam zaroven nemuselo byt P+R. Na sidlistich to lze resit rozsirenim stavajicich komunikaci tak, aby se napr. umoznilo misto podelneho stani kolme a tim se pocet mist zvysil v miste upravy o cca 50%. O tom je ale treba uzce komunikovat s obyvateli, jestli je pro ne vznik novych parkovacich stani na ukor napr. pruhu travy akceptovatelny. IPR s tim zasadni problem nema.
Z jakých peněz se budou tato parkovací stání stavět a kolik to bude celkem stát? Kdy budou dokončena?
kolik bude vystavba stat rekne soutez na dodavatele. Cena za jedno parkovaci stani v nadzemnich hromadnych garazich se v tuto chvili pohybuje mezi 250 – 350 tis. U podzemnich garazi cena zacina na 500 tis.
Za jakých podmínek se v nich bude parkovat? Kolik bude parkovné a budou nějaká omezení?
v soucasne dobe se v nadzemnich hromadnych garazi parkovne za jedno vyhrazene stani pohybuje okolo 1000 Kc/mesic.