zena-rusovlaska-nahled

Kde ulovím další slevu? ILUSTRAČNÍ FOTO: Fjällräven

Slevy působí psychologicky na náš mozek a k nakupování nás perfektně motivují. Chceme mít zkrátka pocit, že jsme vybraný produkt získali opravdu výhodně. Zboží se nachází v regálech nebo v e-shopu velké množství a to, které je opatřené cedulkou s nápisem sleva, vábí k okamžitému přesunu do košíku ještě důrazněji. V takové chvíli se většina z nás zkrátka nedokáže rozhodovat racionálně, ale jednáme výhradně pod vlivem emocí.

Doba slevová

Obchodníci to ostatně každoročně potvrzují, až 50 % rychloobrátkového zboží se v České republice prodá právě ve slevách. Ve zmi??ovaném sortimentu to v ročním souhrnu znamená tak zboží za přibližně 200 miliard korun. Slevy jsou tedy obrovským byznysem.

V České republice pak zvláště, patříme v rámci celé Evropy k naprostým unikátům. Pro významnou množinu zákazníků je cena rozhodujícím faktorem při nakupování a nezáleží přitom na tom, zda se jedná o ženu či muže. A týká se to dokonce i těch, kteří mají nadprůměrný příjem.

Kdo neslevuje s námi, slevuje proti nám

Nijak zásadně přitom neřešíme, co si vlastně koupíme. Ať využijeme slevové kupony na oblečení nebo nás potěší nápis AKCE u potravin při běžném nákupu, bezmála polovina (přesně 47 %) respondentů se v průzkumu agentury Stem/Mark přiznalo k tomu, že takto nakupuje zcela nahodile. Když už na to přijde, nejsme ovšem vůbec skromní, dokonce každý sedmý nakupující čeká podle stejného výzkumu na to, až sleva převýší celých 50 %.

Pro Čechy jde o nákup bezmála samozřejmý a o slevách máme dokonalý přehled. Využíváme řadu zdrojů – od internetu přes papírové letáky. Umíme to i se slevovými kupony, s jejich pomocí můžete ušetřit na elektronice, hračkách a mnoha dalších. K tomuto účelu lze využít například slovenský web Zlavove-Kupony.eu. Že jsme v tomto směru přeborníky jasně říkají i čísla – každý dvacátý Čech tuto činnost pokládá za svoje hobby. Jste-li ochotni věnovat takovému „koníčku” opravdu velké množství času, můžete tak reálně měsíčně ušetřit stovky i tisíce korun.

Slevová mánie má ovšem i svoje stinné stránky. Odnaučili jsme se díky slevám na druhou stranu téměř vnímat běžnou cenu. Stáváme se náročnými zákazníky a chceme ještě něco navíc.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *