tesco-kasa-nahled

Tesco, prodavačka na pokladně. FOTO: Opicakuz

Akční letáky a slevy v supermarketech se vždycky hodí. Při nákupech podle nich ušetříme desítky procent, což se vyplatí. Při průměrném nákupu 1700 Kč, který vloni zjistila renomovaná společnost pro průzkum trhu STEM/MARK, to dělá přibližně pětistovku za jeden nákup.  

Internetový server Mrtriska.com průběžně sleduje aktuální letáky hypermarketů a supermarketů. Podívejte se na ně, než vyrazíte na nákup.

Potraviny, nábytek a řemeslo

V hledáčku jsou tyto potravinářské obchodní sítě a v nich všechny supermarkety a hypermarkety včetně obchodů v Praze 10:

* Albert

* Billa

* Globus

* Kaufland

* Tesco 

Například zde najdete aktuální leták Billa

Kromě supermarketů s potravinami uveřej??uje Mrtriska.com také letáky hobbymarketů Hornbach, nábytkářských řetězců Ikea a Jamall a také velkoobchodů Makro.

Vedle akčních letáků najdete na webu také základní údaje o všech zmíněných obchodech v České republice. Důležité a užitečné jsou především otevírací doby a adresy. Pokud potřebujete vědět, kdy a jak mají otevřeno, tady je například otvírací doba Billa. Doplněny jsou otevírací doby nejen ve všední dny a o víkendech, ale také ve svátcích, o Vánocích a Velikonocích.

Bez slevy se dnes neprodává

Vládní statistiky sice říkají, že česká ekonomika se už odrazila od dna po světové finanční krizi, ale mzdy a platy zatím příliš nerostou. Šetření je tedy pro domácnosti nutností. Nejlépe se to dělá při velkých nákupech potravin. Ušetřené peníze jsou totiž poměrně velké a při tom si je každý dokáže jednoduše spočítat.  

Bez slevy už dnes téměř nikdo neprodává. Například průměrná sleva na mléčné výrobky a mléko činí 25 %, na nealkoholické nápoje 30 %, na alkohol 28 %.  

Supermarkety proto lákají zákazníky rozsáhlými slevovými akcemi, které propagují akční letáky, a také vlastními tzv. privátními značkami.

„Téměř čtvrtina zákazníků uvádí, že se zvyšování výdajů za jídlo podílí nejvyšší měrou na růstu běžných výdajů jejich domácností. To Čechy nutí s potravinami lépe hospodařit a nakupovat méně kvalitní a lacinější produkty,“ zjistil lo??ský výzkum společnosti Provident Financial, který zpracovala agentura YouGov. 60 % zákazníků proto jídlo více hlídá než dříve a také ho méně vyhazuje. 50 % lidí přiznalo, že nakupuje lacinější potraviny a 35 % nakupuje méně kvalitní jídlo, než by chtělo. Pouhá čtvrtina respondentů míní, že se na potravinách nijak neomezují.

Privátní supermarketové značky

Tomuto trendu jdou naproti kromě slev také privátní značky. Pětina zákazníků českých supermarketů totiž kupuje právě privátní značky kvůli jejich nízké ceně. Každý rok jich přibude přibližně 5 %.

Supermarkety Albert mají od lo??ska značku za diskontní ceny Basic, která postupně nahradila dosavadní nejlevnější Euro Shopper. Tesco rozšiřuje sortiment své nejlevnější značky Value, přidává dětské kosmetické produkty Loves Baby. Globus rozvíjí levnou řady Korrekt a dražší Gold. Kaufland se zaměřuje na privátní značky K-Classic za diskontní cenu a K-Purland pro vlastní masnou výrobu. V Lidlu tvoří privátní značky 80 % veškerého sortimentu od potravin přes oblečení až po spotřební zboží. Nejpopulárnější je Crivit, který konkuruje ve sportu a textilu daleko dražším značkám na trhu.  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *