Odstavné a servisní nádraží v Michli bývalo vždy
sídlo bezdomovců. Po požáru některých vagónů v roce 2006 byla najmuta
hlídací služba a areál byl oplocen.
Odstavné nádraží Praha Jih je komplex zařízení pro údržbu,
čištění a opravu vlaků a jejich vagónů. Na dvaadvaceti kilometrech
kolejí se nacházejí tři myčky, spalovna odpadu z osobních souprav,
ubytovna pro personál s 344 lůžky, budova pro výrobu polotovarů do
jídelních vozů a prádelna. Stojí zde spousta dalších budov pro
železniční zázemí.
Text a foto: Mates mates@desitka.cz
Na podzim roku 1960 se dohodlo hlavní město Praha a Ministerstvo dopravy,
že odstavování a servisní činnosti na železnici by se měly soustředit do
dvou nádraží.
V plánu bylo vybudovat dvě odstavná nádraží Sever a Jih. Zrealizováno
bylo nakonec pouze to v Michli. Na postavení severní částli v Libni,
později v Běchovicích, nedošlo.
Nádraží bylo postupně rozšiřováno dalších čtyřicet let. Poslední
změna byla před začátkem nového tisíciletí, kdy bylo dobudováno
dalších osm kolejí a jedna výpravní budova.
Nejcennější, co na nádraží Praha Jih stává, jsou soupravy jediného
tuzemského rychlovlaku Pendolino. Když se jich tu sjede víc, můžeme
z mostu na Záběhlické ulici vidět pod sebou třeba miliardu korun.
Nejlepší výhled na nádraží Praha Jih je z mostů na Záběhlické
ulici (vede po něm mimo jiné široká cyklostezka) a na Chodovské ulici
(vedou po něm chodníky).
Zobrazit místo Doprava Praha 10 na
větší mapě