Zastupitelstvu hlavního města Prahy (ODS+ČSSD) jsou naši sousedé ze Spořilova doslova ukradení. Odmítá jim snížit hluk na brněnské výpadovce.

Zatímco nám v Praze 10 se ulevilo vybudováním pražského okruhu tím, že se zmenšila intenzita těžké nákladní dopravy na Jižní spojce, v Praze 4 se kamiony a osobní auta tlačí na Severojižní magistrále a v jejím okolí.

Strana Zelených proto navrhla vyčlenit 185 milionů korun na protihluková opatření na Severojižní magistrále a 150 milionů korun na tak zvaný protihlukový tunel ve Spořilovské ulici.

Na schůzi zastupitelstva hlavního města Prahy 17. února tento zelený návrh smetli ze stolu zastupitelé ODS, ČSSD a TOP09.

„Přístup zastupitelů je pro mne šokující. Odhlučnění Severojižní magistrály podél ulice 5. května nařídil soud a rozhodnutí je pravomocné. Na Spořilovskou silnici zase radnice pustila v obou směrech kamiony a starosta Prahy 4 místním slibuje odhlučnění na veřejných schůzích. Předseda klubu ODS v Praze 4 Lohynský ani ostatní zastupitelé ODS dnes i přes sliby své strany přidělení prostředků na odhlučnění Spořilovské nepodpořili,“ nechal se v médiích slyšet rozčilený zastupitel Prahy 4 a předkladatel usnesení Petr Štěpánek.

Na rozsudek zvysoka kašleme

Hlavní město Praha bylo odsouzeno k tomu, aby do jednoho roku snížilo hluk na ulici 5. května. Pokud to nesplní, chystají se místní lidí vynutit splnění rozsudku exekucí. To znamená, že by město zaplatilo pokuty i odhlučňovací opatření z peněz svých občanů.

Potáhneme se po dálnici jako slimáci?

Řidiči se mohou obávat, že pražský Magistrát sníží rychlost na důležité výpadovce s města na minimální rychlost, jak to už ukázal dříve na Jižní spojce nebo na ulici 5. května v okolí Nuselského mostu. Takže cesta trvá o mnoho déle a motory při tom vypustí mnohem více zplodin.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *