Internet je pilířem podnikání, obchodování i výroby pro velké podniky, stejně jako pro malé firmičky, živnostníky i soukromé osoby. Kde by byli, kdyby je zákazníci nenašli na světové informační síti…!
Podnikání na internetu, ale i v reálném životě, nebo třeba jen v nejbližším okolí, podporuje mnoho aktivit, které je potřeba udělat. Výsledkem má být především vetší prodej výrobků či služeb.
WWW stránka je naprostá nutnost
Základem jsou vlastní webové stránky, kde zákazníci hledají informace o firmě, kontakty, katalogy, ceníky a vše, co s podnikáním souvisí.
Aby to měli spotřebitelé a obchodní partneři jednoduché, slouží SEO optimalizace webu. Je totiž ověřené, že uživatelé sledují v drtivé většině jen první stránky vyhledávačů Google a Seznam. Potom kliknou na vybranou firmu a chtějí se co nejrychleji dostat k nabídce, kterou hledají. Jestli něco z toho firmě nefunguje, má smůlu a zákazník její webové stránky buď nenajde, nebo je rychle opustí a nic nekoupí.
Eshop je standard
Výrobky a další zboží se prodávají přes eshopy, čili internetové obchody. U rychloobrátkového zboží (například potraviny a nápoje, kosmetika, toaletní potřeby) vloni dosáhl prodej na internetu 2,5 % veškerého objemu prodeje v Česku. Celkový obrat maloobchodního prodeje na internetu však dosáhl už 9 %.
Mnoho malých firem a zvláště živnostníků prodává téměř výhradně přes své nebo veřejné eshopy. Týká se to třeba farmářských potravin, rukodělných výrobků, či řemeslných služeb. Proto je velmi důležitá propagace eshopu, neboť virtuálně se obchoduje stejně jako v klasických kamenných prodejnách – je potřeba nalákat zákazníka do obchodu, ukázat mu tam užitečné zboží, nabídnout mu ho za dobrou cenu a nakonec prodat. Pokud se přeruší prodejní řetězec na jediném místě, zákazník nenakoupí a eshop byl tedy zbytečný.
Reklama je nezbytná
Webové stránky, eshop, ale i značku, výrobky a veškeré firemní aktivity je potřeba neustále propagovat. V reálném světe k tomu slouží reklama, merchandising a další podpůrné činnosti. V internetovém prostředí se prosadila bannerová reklama. Zjednodušeně řečeno jde o obrázkové či textové reklamy, které uživatelé vidí na webu, Facebooku, Twitteru, Instagramu, YouTube a dalších sociálních sítích, ale i v počítačových hrách či filmech. Nejefektivnější se v posledních letech stala správa PPC kampaní, která se stará o nejlepší zásah spotřebitelů za co nejmenší peníze. Jde o automatický proces, který je ovšem potřeba správně nastavit.
Práce pro odborníky
Tvorba webových stránek a e-shopů, SEO optimalizace pro vyhledávače a reklamní kampaně je práce pro profesionály. Online marketing agentura k tomu navíc přidává starost o image a značku firmy a jejích produktů, PR aktivity (public relation, budování vztahů s odborníky i veřejností) a další služby, které patří do online marketingu.