Jesenická bude bezpečná. Konečně!

jesenicka1-nahled Pokyn k upravení zastávky Jesenická v obou směrech vydala radnice už před několika měsíci.

Tato autobusová zastávka byla vždy problematická a nebezpečná. Neměla totiž „vykouslý“ prostor pro stojící autobusy, kterému se v odborné hantýrce říká záliv.

Situace vypadala co deset minut stejně. Přijel autobus, zastavil na zastávce a čekal někdy i několik minut, než může jet dál. Jesenická je totiž velmi vytížená zastávka. Mezi tím se za autobusem hromadila auta, která stála v prudkém kopci.

?idiči šlapali na pedál brzdy pouze v lepším případě. V horším se rozhodli pro rychlejší, leč nebezpečnější variantu. Tou bylo autobus předjet i s rizikem, že zpoza stojícího autobusu se znenadání vynoří chodec.

Text a foto: Opicakuz opicakuz@desitka.cz

Problémy s bezpečností byly na autobusové zastávce rázem tři. Prvním problémem byli pasažéři samotní. V každém autobusu se našlo několik jedinců, kteří byli líní dojít dvacet metrů k přechodu. Jejich kroky mířily za autobusem rovnou doleva a poté přes silnici. ?idič automobilu měl velice málo času na zastavení svého vozidla. Pokud by nezastavil, srazil by chodce. Pokud situaci zvládl, musel se znovu rozjet, aby autobus předjel.

Chválabohu jsem zde žádného přejetého chodce neviděl, ale menších bouraček, strčení do pěšáků a nadávek zde už bylo dost.

V čem je problém?

Zajímavé je, že ačkoli zde není přechod a přebíhání silnice na tomto místě je dle zákona zakázané (vzdálenost od přechodu je menší, než padesát metrů), na levé straně silnice, kde se nalézá pruh zeleně, můžeme nalézt vydlážděnou cestičku. Je dlouhá asi dva metry, končí těsně u kraje silnice a nalézá se přímo naproti zastávce.

Druhým problémem byla protijedoucí auta. Zastávka Jesenická – směr Kavčí Hory stojí přesně na vrcholu kopce. Znamená to, že řidiči aut stojící za autobusem neviděli za autobus, natožpak za horizont. Vyhnuli-li se přebíhajícím chodcům, museli doufat, že se cestou nepotkají s protijedoucím autem. Několikrát jsem zde viděl předzvěst havárie. Naštěstí k incidentu nedošlo. Vše skončilo jen u troubení klaksonů.

Aby toho nebylo málo, zařadím do problému i křižovatku, která je shodou okolností také na vrcholu kopce. ?idič tedy musel sledovat nejen chodce a protijedoucí auta, řítící se přes horizont, ale i ta, která se připojovala z bočních silnic. Zkrátka byl v tom obrovský zmatek.

Rekonstrukce

Jednoho krásného podzimního rána se na zastávku dostavila parta dělníků, kteří během několika pracovních dnů dokázali přesunout zastávku o pár metrů dále, rozmlátit sbíječkou kus dosavadního chodníku a vypodložit budoucí silnici štěrkem.

Nestačil jsem se divit, jak rychle práce pokračují. Bylo mi až podezřelé, že by bylo vše naplánované bez chyby. Z euforie mě dostala zima. Napadlo několik čísel sněhu a mrzlo až praštělo. Dalšího dne jsem shledal, že Jesenická je nedostavěná a nikdo na ní nepracuje.

jesenicka2-nahled

Je zima, nepracujeme

Celou zimu se nic nedělo. Dělníci nikde, improvizovaná zastávka, silnice ještě méně přehledná. Z druhé strany tomu nebylo jinak.

V této situaci nemohla linka číslo 195 na Jesenické zastavit a nástupní zastávka byla až na kruhovém objezdu za tržnicí. Z druhé strany byla posunutá improvizovaná zastávka až dolů daleko od sídliště, odkud přichází většina cestujících.

Když jaro přichází

Po několikaměsíční pauze přišlo jaro. Na zastávkách se znovu pracuje a snad již budou míst obyvatelé Zahradního Města klid.

Jen musím kroutit hlavou nad neskutečně špatně naplánovanou úpravdou ulice a autobusové zastávky. Jak může někdo z radnice v rukou ODS vydat pokyn k rekonstrukci zastávky těsně před začátkem zimy? Stalo se někdy, že v zimě nesněžilo a nemrzlo? Možná někde v banánových afrických republikách, ale ne u nás v Praze 10.


Zobrazit místo Doprava Praha 10 na větší mapě

Komentáře

Tip na nové byty v Praze 10 od developera FINEP. Projekt Malý háj ve Štěrboholech vás jistě zaujme!
Pojištění od Hyperfinance cestovní pojištění, úrazové pojištění a další Předpověď počasí Praha 10